Luennoitsijat aihealueineen:

9.1.2019 Mikko Lintula piti esitelmän sotilaspojista sotiemme aikana 1500-luvulta lähtien aina omakohtaisiin kokemuksiinsa asti.

Tilaisuuden aluksi onnittelimme Arja Larvalaa ja Olavi Roivaista
80-vuotispäiviensä johdosta. Paikalle oli saapunut 22 senioria.

6.2.2019 Ossi Kurki alusti päivän aihetta Muuramen historiasta. Anja Aho ja Anna-Liisa Hautala vastasivat esitettyihin kysymyksiin ja näin saatiin aikaan vilkasta keskustelua 15 seniorin kesken.
Ulla Halttunen esitteli yhdistyksen uudet nettisivut vain kannettavan näytöltä, kun ei saatu yhteyttä videotykkiin.

6.3.2019 Keski-Suomen sydänpiirin projektisairaanhoitaja Kirsi Kauko kertoi Apetta Aivoille - avaimia aivoterveyteen -hankkeesta, jonka tavoitteena on vahvistaa Keski-Suomen maakuntien aikuisväestön (50+) tiedollisia ja taidollisia valmiuksia aivoterveyden edistämisessä/muistisairauksien ennaltaehkäisyssä. Hanke toteutetaan yhteishankkeena Keski-Suomen Muistiyhdistys ry:n kanssa.
Paikalla oli 17 senioria. Kauko teetätti meillä erilaisia muistiin/hahmottamiseen liittyviä tehtäviä esim. sanat yhdyssanoiksi, sananselitystä, nimimuistiin ja koordinaatioon liittyvät tehtävät.

3.4.2019  muusikko Mikko Oinonen kertoi sanoin ja sävelin musiikin vaikutuksesta terveyteen.  Musiiki tehoaa kuin lääke:
"Kun kuuntelet musiikkia, mielialasi kohentuu, stressi lievittyy, olo piristyy tai tyyntyy, keskittymiskyky paranee, sosiaaliset siteet vahvistuvat. Mielimusiikki hoitaa aivohalvausta, verenpainetta, muistisairautta, kipua, ahdistuneisuutta, masennusta, yksinäisyyttä."

Läsnä oli 16 senioria.

Esitelmän päätyttyä sihteeri esitteli yhdistyksen uusia nettisivuja.

Ke 15.5. klo 12-16 Ulkoilutapahtuma
Vietettiin mukava iltapäivä liikunnan, yhdessäolon ja kevätkauden päättäjäisten merkeissä:
* kokoonnuttiin seurakuntamajalle
* tehtiin noin 3 km:n kävelylenkki
* paistettiin makkaraa
* nautittiin mehua, kahvia ja pannukakkua
* mukana oli 8 senioria

to 22.8. klo 12-15 Syyskauden avaus Mehtolassa.
Paikalle saapui 5 senioria. Lämmitettiin sauna ja nautittiin mukana tuotuja herkkuja.
Vähäisen osanottajamäärän vuoksi pidettiin 25 v. juhlan järjestelytoimikunnan palaveri.

ke 4.9. klo 13-15 Erkki Fredrikson esitelmöi suomalaisen ruokakulttuurin kehityksestä perinneruuista nykyiseen fine diningiin. Samassa yhteydessä hän kertoi rautahellasta ja sen mukanaan tuomasta ruuan tarjoiluastioiden kehityksestä.
Ensimmäinen Suomessa julkaistu keittokirja oli vuonna 1849 Turussa julkaistu J. F. Granlundin suomentama "Kokki-kirja, elikkä Neuvoja tarpeellisempien Joka-aikaisien- ja Pito-ruokien Laitokseen, niin mys Monellaisiin leipomisiin ja juotavien panoin, ynnä Tarpeellisisa tietoja ruokien ja ruoka-aineiden korjusta ja säästystä j. n. e."

Läsnä oli 15 senioria ja tilaisuuden aluksi nautittiin lounas: kermainen lohikeitto jälkiruokineen sekä kahvi.

ke 6.11. klo 14 Senioriklubi aloitettiin syömällä maittava parsakaali-juustokeitto. Sen jälkeen Muuramen kunnan vanhus- ja vammaispalvelun johtaja Tiina-Emilia Seppänen kertoi vanhuspalvelun tilasta ja suunnitelmista.
Tietoa löytyy Muuramen kunnan nettisivuilta.

Tilaisuuteen osallistui yhdeksän senioria.

Tilaisuuden jälkeen pidettiin sääntömääräinen syyskokous, jossa mm. valittiin puheenjohtajaksi Ossi Kurki ja entinen hallitus jatkamaan toimintaansa. Mikko Lintula pyysi eroa hallituksen jäsenyydestä, hänen tilalleen ei valittu henkilöä.
Jäsenmaksuksi v. 2020 päätettiin 25 e.

Vuoden 2019 viimeinen senioriklubi 4.12. klo 14 aloitettiin kylmäsavulohikeittolounaalla.
Sitten jaettiin hopeiset ansiomerkit Paavo Lindbergille ja Ville Makkoselle.
Numismaatikko Heikki Suni kertoi Suomen markasta ennen maan itsenäistymistä.
Paikalla oli 13 senioria ja 2 vierailijaa Eläkeliiton Muuramen yhdistyksestä.