Puheenjohtajan palsta

* hallituksen jäsen 2023-
    * piirin sihteeri 2022-

9.6.2023

Kaiketikin meille kaikille on opetettu 10 käskyä.

Muistatteko, miten kuuluu 8. käsky?

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Tämän käskyn tarkoitus on, että ihmiset kunnioittaisivat toisiaan ja siihen kuuluu myös hänen maineensa ja kunniansa suojeleminen. Niiden menetyksen vaikutus voi tuntua koko loppuelämän ajan. Toivomme meistä itsestämme puhuttavan pelkästään hyvää. Toisin sanoen meidän tulee puhua lähimmäisistämme samalla tavalla kuin tahdomme heidän puhuttavan meistä.

Kaikkihan me supattelemme kahdenkeskisissä keskusteluissa toisistamme myös epämieluisia asioita. Mutta on myös laajamittaista panettelua ja herjaamista. Eräät saattavat jopa viitata kintaalla kristillisyydelle, inhimillisyydelle, ihmisyydelle. He siirtyvät kuin saatanan palvelukseen pysähtymättä hetkeksikään ajattelemaan, mitä seurauksia teoillaan aiheuttavat. He vain taitavat purkaa omaa pahaa oloaan kiusaamalla, maahan polkemalla lähimmäisiään oman edun tavoittelemiseksi saadakseen jotain käsittämätöntä nautintoa ja ylemmyyden tunnetta itselleen.

Nyt tietenkin jotkut saattavat tuntea piston sydämessään tai ainakin toivon niin, että löytyy edes hieman omaatuntoa.

Joskus on hyvä pysähtyä ajattelemaan: Mikä minä olen tuomitsemaan? Onko minulla tarvittavaa kompetenssia tekooni?

Joskus on hyvä pysähtyä ajattelemaan: Onko minulla jotain hyvää sanottavaa lähimmäisestäni? Jos ei, on viisainta vaieta.

Hyvää ja rentouttavaa kesää kaikille senioreille.

17.1.2023

Hyvää ja menetyksekästä vuotta 2023!

Vuoden senioritoiminta aloitettiin heti keskiviikkona 4.1. senioriklubin kokoontumisella Shellin kabinetissa, jossa Senni Lipponen luennoi Biopankista.

Shellin kabinetti on meillä tämän vuoden kokoontumispaikka. Tarkoituksenamme on toteuttaa toimintasuunnitelmaamme, jonka mukaan kuukauden alussa on senioriklubi tammi - huhtikuussa ja elo - marraskuussa. Digikerho pidetään tammi-helmikuussa, seniorikävely ja kevätretki toukokuussa, kesällä pelataan pihapelejä ja käydään kesäteatterissa. Harrastekerho kokoontuu pienryhmissä ja myös Shellin kabinetissa, jos osallistujia on riittävästi.

Tulevat tapahtumat löytyvät etusivulta ja tarkemmin tapahtumakalenterista, jonka kautta voi myös ilmoittautua tapahtumaan mukaan.

Ehdotuksia toiminnan monipuolistamiseksi vastaanotetaan mielellään. Jos sinulla on jokin mielessä: ulla.halttunen@gmail.com tai 0503547722.